Case: ikgastarten.nl

Vraag

Het platform voor ondernemers in spe ikgastarten.nl van Rabobank, bestond in 2010 één jaar en behaalde niet de gewenste resultaten. Rabobank vroeg ons om het platform naar een hoger niveau te tillen.

De KPI’s van dit platform zijn:

  • De bezoekersaantallen
  • Het aantal nieuwsbrief abonnees
  • Conversie naar nieuwe rekeninghouders

Antwoord

We startten met het bepalen van een nieuwe contentstrategie en hieruit volgde een nieuw kennisdomein. In plaats van nieuws en actualiteit over startende ondernemers evolueerde de website naar een how-to-platform. Een platform met praktische informatie over alles wat een startende ondernemer moet weten om een succesvol bedrijf te beginnen. De inhoud focust zich lang niet alleen op bankgerelateerde issues, maar juist op alle andere vragen. Van ‘hoe krijg ik mijn eerste klant’ tot ‘wanneer moet ik mijn BTW aangifte doen’.

ikgastarten claimt met praktische informatie voor starters een kennisdomein dat goed aansluit op de informatiebehoefte van de doelgroep.

Effect

200000

Bezoekers

75000

Abonnees

Maandelijks bereikt ikgastarten.nl ruim 200.000 bezoekers. De nieuwsbrief wordt gelezen door ruim 75.000 abonnees. Het platform levert Rabobank jaarlijks duizenden nieuwe leads op.

“Het succes van ikgastarten.nl is voor een groot deel te danken aan de loyaliteit, de lange adem en het doorzettingsvermogen van Rabobank”, zegt Ewald Smits, creatief directeur van MT MediaGroep. “Zij kiezen voor een bepaalde koers en houden daar dan vervolgens aan vast. Dat dwingt respect af.”

Heeft u een vraag? Klik dan hier en neem contact met ons op!

Klant Rabobank
Opdrachtgever Niels van de Velde
Doelgroep Startende ondernemers
Looptijd 2010 – heden
Aanpak Contentstrategie

Content creatie

Contentplatform

Online marketing