Converteren binnen artikelen: zo doe je dat

converteren binnen artikelen

Heel leuk; een artikel van jouw hand waarin jij jouw doelgroep verder helpt, maar what’s in it for you? Hoe en wanneer start jij een relatie met jouw doelgroep? In welke fase(n) van het aankoopproces ben jij aanwezig? En met welke content én call to action laat jij je lezers converteren? Growth Marketeer Jan Anton van der Graaf vertelt.

 

Verkrijg gegevens en start een relatie

CTA’s komen in alle vormen en maten. In klassieke exemplaren via een plaatje of content of iets subtielere tekstlinks. Welke vorm wanneer het beste converteert? Dat verschilt per doelgroep en per type content; het blijft een kwestie van uitproberen. Wat altijd centraal staat, is je hoofddoel; het verkrijgen van gegevens en het starten van een relatie met jouw lezer. Vanuit daar kun jij hem verder helpen en informeren en uiteindelijk verleiden tot een aankoop van jouw dienst of product.

 

Sluit aan bij een behoefte

Zorg ervoor dat jouw content en bijbehorende CTA altijd aansluiten bij de behoefte van jouw doelgroep. Hoe je dat doet? Aan de hand van een buyer persona. Met welk probleem kampt jouw potentiele koper? Hoe kun jij hem verder helpen aan de hand van een CTA? Wellicht met een whitepaper of event? Hoe kom je met hem in contact? Wees creatief en help jouw doelgroep én jezelf verder.

 

Volg op in elke fase

Jouw potentiele klant doorloopt drie fases in zijn aankoopproces. In fase één kampt hij met een vraagstuk of probleem en oriënteert hij zich, op zoek naar antwoord. Dan stapt hij over naar fase twee: de vergelijkingsfase. Onder de loep neemt hij diverse oplossingen. In fase drie is hij eruit en neemt hij contact op met zijn keuze. In welke fase jij het beste aanklopt met jouw content en CTA? In alle drie de fases. Wacht je tot de laatste fase, dan ben je te laat. Spring daarom in bij elke fase en stem daar jouw content en CTA op af. De fase bepaalt wat je aanbiedt. In fase één wellicht wat informatie in de vorm van een whitepaper, in fase drie wellicht een face tot face ontmoeting tijdens een event. Bied jij de juiste content en de juiste CTA aan de juiste persoon in de juiste fase aan, dan maak jij kans van slagen!

 

Over Jan Anton van der Graaf

Jan Anton van der Graaf werkt als Growth Marketeer bij MT MediaGroep.

 

 

 

Meer lezen: