Voor wie maak jij een content hub?

Iedere dag komen er online miljoenen nieuwe artikelen bij. Dat zorgt voor een stevige online concurrentie. Hoe jij jezelf daarin onderscheidt? Door focus in je content aan te brengen. Middels een relevante content hub voor jouw publiek. Mensen die jou, mits je relevante content biedt, als dé kennispartner binnen een specifiek domein gaan zien. Wie maak jij tot jouw fan?

Een magneet voor jouw publiek
Volgens contentmarketing specialist Patrick Bröcker werkt een content hub als een magneet: “Met de juiste content trek jij het gewenste publiek als vanzelf naar je toe. Die content schaar jij onder één domein, jouw expertise. Een kennisdomein, waarom jij in de markt bekend wilt staan. De content kan diverse vormen aannemen. Tekst, video of kennissessies, zolang het zich maar centreert rondom jouw kennisdomein, dat ene onderwerp waar jij alles vanaf weet. Breng jij lang genoeg, voldoende relevante content de markt op? Dan gaat jouw publiek je als vanzelf zien als dé kennispartner op dat terrein. Dan ben jij waar jij wilt zijn.

Je audience
Maar bezint, eer gij begint. Stel je publiek vast. Voor welke personen maak jij content? Waar liggen zij wakker van? Welke functies bekleden zij en waarover beslissen zij? Creëer twee, maximaal drie buyer persona’s en schrijf voor deze ijkpersonen. Maak hun interesses de jouwe. Maak hun taal eigen. Belangrijk, want met een loodgieter communiceer je nu eenmaal anders dan met een advocaat. Doorgrond hun pijnpunten, probleemstellingen en biedt antwoord. In hun zoektocht vinden ze jou

Dare to be different
De traditionele marketing denkt vanuit het ‘wij’. Wij denken voor de consument en dringen hem iets op. Dat werkt vandaag de dag niet meer. De consument is hier niet langer gevoelig voor. Maar weet jij dichtbij de consument te komen, omdat jij zijn problemen en vragen begrijpt, dan ben jij anders dan anderen. Jij bent uniek en van toegevoegde waarde. Mensen zien jou als kennispartner en het vertrouwen groeit. Waarom? Omdat jij vanuit het ‘jij’ communiceert. En heeft de consument op een dag dan een dienst nodig die jij aanbiedt, dan komt hij als vanzelf naar jou toe. Als een magneet trek jij hem aan.”

 

Over Patrick Bröcker

Patrick werkt voor MT MediaGroep als business developer en content marketing specialist. Daarnaast runt hij Bröcker (Sales) Media.

 

Lees ook: